Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Alzheimer – 9. díl - Další člen rodiny

Dnes syn dostává pod dveře svého pokoje dopisy, které jsou psány na papíře z bločku. Jsou od staříka, který mu píše pořád jednu větu v různém slovním složení, že inteligent si má informace ověřovat. 

Bohužel se stařík nějak zasekl se psaním dopisů jak kolovrátek. Strčil mu jich už šest a dalších zhruba osm má u sebe v pokoji na stole. Ne, že bych mu tam chodila, ale byl čas snídaně a pořád na ní nepřicházel, tak jsem zaklepala a vstoupila dále. Tam jsem byla ujištěna, že už přeci jde, jen si ještě dojde na toaletu.

Později jsem zjistila, že tam opravdu šel, ale za úplně jiným účelem. Posbíral totiž ve svém pokoji většinu dopisů a ucpal s nimi toaletu celkem kvalitně. Na můj dotaz, proč to udělal, jsem dostala jednoduchou odpověď.  „Záchod vám protékal, tak jsem ho opravil.“

Ještě, že jsem na to přišla včas. Dnes je totiž koupání a k nám chodí paní, která ho celého umyje, vydrbe a také mu namaže suchou kůži. Po každém koupání je stařík spokojený jak beránek na louce. Dnes se na pani velmi těšil a po večeři odešel dost brzo, neboť se prý jde připravit na koupání.

Pani k nám šla ihned po svojí celodenní práci a zdála se mi dosti unavená.  Staříka našla v koupelně, kterak tam na ni čeká jak nějaký sportovec. Vysvlečený do spodků a perlil jednou poklonou za druhou. Opěvoval její mládí, krásu, zkušenosti, že i já bych se dmula pýchou.

Já si šla jako vždy sednout do ratanového křesla na chodbu, abych ji byla případně k ruce. Tentokrát jsem nevěřila svým uším, a kdybych byla v nějakém hotelu, tak si pomyslím, že tam probíhají nějaké orgie. Z koupelny se linul hned smích, ječení, výkřiky, že mi to nedalo a šla jsem tam nakouknout. Viděla jsem záda paní, kterak se naklání nad vanu. Aha, to bude asi standardní situace pomyslím si. A jelikož byl naprostý klid, zavírám potichu dveře. V hlavě mi proběhne myšlenka, co se to tu asi dělo, proč jsem slyšela tolik smíchu.

Za chvilku se opět ozývá virvál a křik staříka. „Studená, horká! Tu je otužování jak u knajpa! Věruško, vy se mi líbíte! Néééé!“ Pak se přidává i hlas pečovatelky, aby mu na to nesahala, aby on nesahal zase někam, aby to nechal a podobně. Já už to nevydržím a jdu rychle za manželem, abych mu řekla, co jsem slyšela, zda tam nedojde zasáhnout. Ten v klidu mávnul rukou, ať se o to nestarám a bylo vyřešeno.

Po uložení staříka na kutě se ptám paní, proč dnes bylo v koupelně tolik křiku. Odpověděla mi, že se mu líbily kohoutky a chtěl si s nimi pořád točit. Dokonce stihl i paní celou polít.

A tak Jano věz, že čistota je půl zdraví a špína celý.

 

 

 

 

 

Autor: Jana Aulehlová | pátek 19.5.2023 12:59 | karma článku: 20,56 | přečteno: 579x
  • Další články autora

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma: 17,62 | Přečteno: 347x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma: 21,61 | Přečteno: 538x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma: 11,16 | Přečteno: 281x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma: 19,49 | Přečteno: 612x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 11. díl - Další člen rodiny

Já jsem nebezpečný špion, který se bojí o svůj život. A z našeho staříka se stane na sklonku babího léta zámecký pán, kde mají potom přístup jen vyvolení.

19.1.2024 v 14:20 | Karma: 21,11 | Přečteno: 557x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Muž násilím vnikl do školy v Litvínově. Policie ho našla v obchodě, kde kradl

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  9:52

Několik policejních hlídek včetně psovoda a speciální pořádkové jednotky zasahuje u gymnázia v...

Poslanci rozhodují o omezení prodeje zemědělské půdy cizincům ze třetích zemí

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  9:40

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schvaluje Sněmovna. Schválí ji patrně v mírnější...

Záhadný předmět na noční obloze překvapil fotografy čekající na polární záři

3. května 2024  9:26

Záhadné těleso na obloze překvapilo v úterý večer mnoho fotoamatérů, kteří hleděli k nebi v...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 9:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 147
  • Celková karma 19,61
  • Průměrná čtenost 955x
Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky