Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chytré hodinky odhalí i nemocné srdce

Jsou hitem na trhu, hlídají zdraví, pomalu každý můj klient je znal a já si připadala jak to největší jojo na světě, že nevím, o co se jedná.

Poprvé jsem je viděla na mladém páru v salonu zhruba před třemi roky. Stále jsem jim pokukovala po rukou a v duchu si říkala, co to mají. Až jsem nevydržela a zeptala se jich. Odpověď byla, že jim hodinky hlídají zdraví. Hm, řekla jsem si, asi jsou hodně nemocní, chudáčci, a přitom jsou tak mladí. To mají jistě nějakou ošklivou nemoc, když mají takový monitoring na rukách. Celý den mi to vrtalo hlavou a litovala jsem je.

Další moje seznámení s fitness náramkem bylo takové, že jsem si povídala se zákaznicí. V tom z ničeho nic zvedne ruku a povídá, že ji zvoní mobil. Přitom já jsem nic neslyšela. Ani sebemenší cinknutí. Kvapem se vrací do auta, kde měla v kabelce mobilní telefon. V duchu si říkám, to je jak science fiction. Jak to ta ženská jen udělala, že poznala, že ji někdo volá?

Od této doby jsem si začínala dávat pozor na lidi a moje zraky se upínaly co mají na rukách za náramky. Postupem času už nebyly jen černé barvy, ale i červené, zelené, s ptáčky a plno dalších barev a motivů. Také tvarově se změnily. Můžete vidět oválné, hranaté, nebo kulaté. Také už pomalu nejsou k rozeznání od běžných hodinek.

Jednoho dne mi vše objasnila dcera, která přijela na návštěvu, a také měla na zápěstí ten prazvláštní náramek. Pověděla mi, jak funguje, proč ho lidé nosí a já nevěřila svým očím, jak jde ta technika a vývoj kupředu. Jelikož hodinky dokáží hlídat i spánek, tak jsem se rozhodla, že dám těch několik stovek a také si je koupím. Do spánkové laboratoře se mi totiž zrovna jít nechtělo.

Hodinky neboli chytrý fitness náramek mám již zakoupený. Koupila jsem si takový fialkový, neboť základní smutnou černou barvu jsem moc nechtěla. I když taková černá se hodí ke všemu, pokud chcete ladit třeba s oblečením.

Nejběžnější, a také nejlevnější, jsou oválného tvaru. Hodinky fungují pouze tehdy, pokud máte chytrý mobil, klidně i ten nejlevnější. Stáhnete si na něj aplikaci, zapnete bluetooth, vyplníte údaje a můžete se začít divit, co dokáží. Nabíjí se podle toho, co vše na nich využíváte a jak se hodně spotřebovává baterie.

Moje první seznámení bylo rychlé, hřejivé a co mi řekly budilo můj údiv. Kolik hodin naspím celkově, kolik času spím hlubokým spánkem, lehkým, kdy jsem vzhůru. Pokud se jdu v noci napít, kolik jsem ušla kroků ke zdroji pití. Náramek mi tedy potvrdil moji domněnku jak a kdy spím.

A co umí dalšího? Například měří, kolik za den ujdete kroků, jaké bude počasí, chodí vám na něj zprávy například z různých aplikací, sms, e-mail. Náramek má zabudovaný také budík, stopky, mapu kudy právě jdete, kolik spálíte kalorií a jiné věci.

A poslední chytré hodinky, které jsem viděla, umí vše, co umí mobilní telefon. Ještě by výrobce mohl přidat „vodotrysk“ a budou opravdu dokonalé.

Chytré hodinky v dnešní době už nejsou výsadou jen sportovců, jak tomu bývalo dříve. Dnes jsou k vidění napříč generacemi. Spatříte je jak na desetiletém chlapci, tak na sedmdesátileté šarmantní dámě.

A co mě vedlo k napsání dnešního blogu? Pouze jedna věc, že kdybych si tento náramek nekoupila, nepřišla bych zavčas na to, že mám špatný srdeční tep. Až bych sebou někde praštila, tak to už by bylo pozdě. Lékaři vás totiž jen tak preventivně nepošlou na EKG, kardio, zátěžové testy a tak dále. Pošlou, až když je opravdový problém.

Já se špatně až tak necítila a v první moment jsem si řekla, že nebudu věřit nějaké technice, nějakému náramku. Myslela jsem si, že jistě měří špatně. Avšak mi to nedalo. Včera jsem zašla k lékaři a pověděla jsem mu co a jak.

Společně jsme udělali test. On mi měřil srdeční tep přístrojem na prstu a já si ho měřila zároveň na náramku. Vždy vyšla stejná hodnota, čemu se i doktor podivil. Tak se nedá nic dělat. Nechám si proklepnou tělo. Potom si koupím další barvu náramku, že by se srdíčky? I když, možná bílý, bude zima a třeba i sníh.

Autor: Jana Aulehlová | sobota 10.11.2018 10:50 | karma článku: 17,20 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma: 17,62 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma: 21,61 | Přečteno: 538x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma: 11,16 | Přečteno: 275x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma: 19,49 | Přečteno: 612x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 11. díl - Další člen rodiny

Já jsem nebezpečný špion, který se bojí o svůj život. A z našeho staříka se stane na sklonku babího léta zámecký pán, kde mají potom přístup jen vyvolení.

19.1.2024 v 14:20 | Karma: 21,11 | Přečteno: 557x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  13:19

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Psa nechali v rozpáleném autě, po vysvobození uhynul. Majitelé dostali podmínku

24. dubna 2024  13:19

Muž a žena, kteří vloni v létě nechali psa v autě před Jihočeskou zoologickou zahradou Hluboká nad...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Ficova vláda schválila zákon o veřejnoprávní televizi, z RTVS bude STVR

24. dubna 2024  13:08

Slovenská vláda ve středu schválila návrh zákona o Slovenské televizi a rozhlasu (STVR). Ten...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 16,80
  • Průměrná čtenost 955x
Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky