Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Gynekolog

Ležím na stole, tedy na koze a doktor pode mnou sedí. „No kde máte prsa?“, zeptá se mě. Začínám se osahovat a říkám nejistě, „no tady, tady je mám.“

Připadám si dost trapně. Prsa sice nemám velké jak vozy, ale nějaké přeci mám. Tak proč se mě v mém věku a po třech dětech takto zeptal? Tak to jsem vůbec nechápala. Ztěžka se nadzvednu ze stolu, podepřu si záda a koukám na něj dolů. Nedívá se na mě. Myslím tedy do očí, jinak se dívá. Tak na to tam přeci je, aby se díval.

Odkašlu si a nesměle řeknu. „Já přeci prsa mám. I pod svetrem jsou vidět. I když zemskou přitažlivost nepociťuji“.

Doktor zvedne oči, nadechne se a zadívá se na mne. „Vy jste tedy číslo. Já jsem myslel papír na prsa. Papír z mamografu, zda tu máte. Zda jste byla na vyšetření?“

„Byla, však jsem zvána každé dva roky. Tak chodím.“

Oba se začínáme smát, jako při každé mojí návštěvě. Pana doktora znám už hodně dlouho a ví o mně, že jsem veselá kopa. Však já si tak odbourávám vnitřní strach a hlavně pocit trapnosti. Ležíte bez kalhotek, prohlížíte se na obrazovce, jak vlastně vypadáte zevnitř. Ani tvar ultrazvuku vám na trapnosti zrovna moc neubere, ba ještě přidá.

„A co návaly horka, míváte?“

„No to ano, to mi o tom něco povídejte. V noci si kolikrát připadám, že jsem snad vylezla z bazénu. Hormony brát nemůžu, tak to vydržím, nebo přetrpím.“ Odpovím s povzdechem.

„Ale berte to z té lepší stránky.“ Doktor se na mě usměje a já si říkám sama pro sebe: On si ze mě snad dělá dobrý den.

„Jakou lepší stránku máte na mysli? Snad to, že jsem zpocená kolikrát jak dveře od chlíva. Nebo že časem přiberu a neprojdu dveřmi? A co teprve změny nálad. No to se mám opravdu na co těšit a rodina ještě více.“

„To ne. Ženy zrají přeci jak víno a zkrásní. Také se například potom nebudete moci bát, že se dostanete do jiného stavu. Nebudete se muset omezovat v plánování dovolených, neřešit koupání v bazénu. Mnoha ženám se zlepší i migrény, ani nemívají už nikdy akné.“

No paráda, říkám si. Akné jsem nikdy moc nemívala, a když chci být krásná, tak použiju mobil. Tam si můžu nastavit, kolik krásy chci. Začínám se opět smát a i doktor se směje. Připadám si, že jsem snad už někde za zenitem.

„A jak se jinak cítíte?“, zeptá se.

„Já se cítím dobře. Připadám si, že procházím pubertou. Chtěla bych chodit do města, na kulečník, na kafe do kavárny. Oblíbila jsem si sukně a začínám být na nich závislá. Když si ji nevezmu na sebe do města, tak si připadám divně. Připadám si, že nejsem ženská. Se sukní je to něco úplně jiného. Sukně jsou úžasná věc, asi doháním jejich absenci z mládí.“

„Tak to z vás váš manžel musí mít tedy radost. To aby vás přivázal ke stolu řetězem.“

Opět se začínáme smát. Doktor si ještě něco zapíše do papírů. Počkám, až zvedne hlavu a zeptám se, kdy mám zase přijít na kontrolu?

„No tak ve vašem případě za půl roku až za rok. Musíme to sledovat“.

Naposledy se podívám na doktora a odpovím. „Raději přijdu za rok, ještě by se mi tu mohlo začít líbit.“ Přehodím si kabelku přes rameno a odcházím. Doktor se naposledy se mnou se smíchem rozloučí a popřeje mi krásný den.

Sláva, zavírám dveře. Už si můžu opravdu oddychnout a až nyní se mi při odchodu rozklepou strachem kolena, vlastně stehna.

Asi žádná žena nemá v lásce návštěvu svého gynekologa, ale chodíte tam hlavně kvůli sobě, kvůli dětem, kvůli vaší rodině. Tu chvilku to vydržíte a taková chvilka vám může zachránit život. Myslete na něco pěkného, nebo si v duchu zpívejte. Klidně hledejte na stropě pavučiny a dá se to zvládnout.

Autor: Jana Aulehlová | úterý 9.1.2018 7:10 | karma článku: 28,57 | přečteno: 2324x
  • Další články autora

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma: 17,62 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma: 21,61 | Přečteno: 538x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma: 11,16 | Přečteno: 275x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma: 19,49 | Přečteno: 612x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 11. díl - Další člen rodiny

Já jsem nebezpečný špion, který se bojí o svůj život. A z našeho staříka se stane na sklonku babího léta zámecký pán, kde mají potom přístup jen vyvolení.

19.1.2024 v 14:20 | Karma: 21,11 | Přečteno: 557x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 16,80
  • Průměrná čtenost 955x
Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky