Držím pusu, krok už ne

18. 10. 2017 19:20:20
Manžel je totálně naštván, že nechci vincentku. Dcera zase neudrží smích a syn mě paroduje. Žádná viditelná lítost. Jak promluvím, přivádím každého k smíchu. Ani se jim nedivím, protože chodím s píšťalkou na krku.

V pondělí jsem se ráno probudila a zjistila, že mám pryč hlasivky. Nevydala jsem ze sebe ani hlásku. Pouze zvláštní hýkání. Možná ještě mutování bych zvládla, jinak nic. Ani pořádně zanadávat si nemůžu, natož postěžovat. Do obchodu musím jen do sámošky. Žádná vesnická pultovka u mě nemá šanci. Je to strašné, kdybych byla sama tak ani kus toho žvance si nejsem schopná zatím koupit.

Dnes máme středu a doktor stávkuje. Další den již čekat nechci. S dcerou jdeme společně do lékárny, která je prázdná. Není tam ani noha. Kdyby člověk upustil špendlík, bylo by to slyšet. Mladý lékárník se nás zeptá, co si přejeme. Nakloním se k dceři a pošeptám jí, co chci. Lékárník se na mě podívá a já na něj. Vidím, že má co dělat, aby udržel kamennou tvář a nepropukl v bouřlivý smích. Koutky pusy mu totiž cukají statečně. Že by zaslechl, co jsem říkala? Těžko, šeptala jsem.

Ještě jednou se na něj podívám, povzdechnu si a pomyslím si: „Tak toto má být profesionál. Nevím, co by dělal, kdybych na něj promluvila já. Možná by se válel smíchem po zemi.“ Zakoupíme doporučené tabletky a ještě mezi dveřmi si „Islandský lišejník“ strkám do pusy. Chutná moc dobře. Jsem moc zvědavá, jak mi ta pukléřka islandská zabere. Už aby to bylo.

Moc ráda bych měla svůj hlas zase zpátky. Nejsem přeci žádná mořská víla, abych byla bez hlasu. Nejsem ani osel, abych pouze hýkala. Jsem obyčejná ženská, které zrovna není do řeči. Co by za takovou tichou ženskou dala většina chlapů. My ženy jsme totiž občas strašně ukecané a pusa nám jede jako kolovrátek.

Včera se mi díky mému netradičnímu hlasu stalo, že jeden pán okamžitě položil telefon. A to jsem se pouze představila. Asi si říkal, pane bože, kam jsem se to dovolal. Další se mě zase dvakrát ptal, zda zda volá správně. Ihned jsem svou odpověď upřesnila a dodala, že mám nemocné hlasivky. Pochopil mě.

Z tohoto důvodu na krku nosím píšťalku. Pokud něco potřebuji já, nebo když mě někdo volá, tak zapískám. To má přeci málokdo, aby všichni kolem něj běhali na zapískání. Tak alespoň toto si náležitě užívám.

Dnes se mnou dopoledne chodila dcera, jako můj hlas. Potřebovala jsem si něco zařídit a nakoupit. Ven sama raději nechodím. Zkrátka nevím, jak bych vysvětlovala sousedům, že se ze mě ze dne na den stal buran, co neumí ani pozdravit.

Pokud zítra nebudu ještě mít svůj hlas, tak jsem moc zvědavá, jak budou na moji němotu reagovat psi. Intonace hlasu je hodně důležitá. Myslím, že zítřejší den bude hodně zajímavý. Budu si muset vystačit pouze s písmenkem šššššššš a mlaskáním. Bude to taková zkouška ohněm, kdo z koho, a při tom můžu poslouchat i písničku ŠŠŠ šepotám.

Autor: Jana Aulehlová | středa 18.10.2017 19:20 | karma článku: 13.99 | přečteno: 494x

Další články blogera

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma článku: 17.41 | Přečteno: 344 | Diskuse

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma článku: 10.83 | Přečteno: 269 | Diskuse

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 610 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 83 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.05 | Přečteno: 947 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.81 | Přečteno: 452 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 294 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 147 Celková karma 18.09 Průměrná čtenost 954

Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...