Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zvracet modrý pramen

Průser jak vrata, pokud modrá barva není přirozená lidskému tělu. Modrou krev nemám, ani královského rodu nejsem, tak co to je?

Ten den jsem měla hodně práce v salonu a na jídlo nebyl ani čas. K obědu jsem si přichystala ledový salát s ředkvičkami, vajíčky a toustem. Snědla jsem plný talíř.

Vracím se do salonu a přichází první neudržovaný pes. Každému se snažím vylepšit frizúru, jak to nejlépe jde. Vykoupat, vyčesat, ostříhat. Po celou dobu nemám čas na odpočinek a pejsci jsou u mě vždy na prvním místě. Při stříhání posledního třetího pejska se mi začíná dělat špatně. Uklidňuji se, že to bude dobrý. To bude jistě z hladu říkám si. Za okamžik se začíná hlásit i má neoblíbená migréna.

Ještě rychle uklidím salon, vytřu podlahu a jdu domů. Chci si usmažit řízek v hrašce a konečně si nacpat své hladové břicho. Dala jsem si ho jen tak s kváskovým chlebem.

Večer uléhám do postele a už jsem silně přetažená i unavená. Okolo půlnoci si beru prášky na migrénu a doufám, že se mi podaří usnout. Ve tři hodiny mě vzbudí silná bolest hlavy, zimnice, křeče v břiše, pocit na zvracení. Opět se uklidňuji, že vše bude do rána dobré. Nebylo. V pět ráno rozesílám zákazníkům sms a odhlašuji objednané pejsky na dnešní den. Už vidím, že je zle. Budu muset migrénu vyležet. Ještě honem, i když nerada vzbudím dceru, zda by se mnou došla na venčení našeho barzoje.

Dcera by naše psí tele sama neudržela, tak jde se mnou jako můj dozor, abych někde náhodou neomdlela. Psi už kňučeli a venčení se nedalo déle odkládat. Ranní ulicí se ploužím jak stažený králík a doufám, že nepotkám nám již známého srnce z lesa. Každý den se totiž prochází po ulici jako by byl na pasece. Asi je zde lepší tráva a na zahrádkách lidé pěstují samé dobré pochutiny. Po vyvenčení se vracíme domů a já ihned uléhám do postele. Pudla šla už vyvenčit dcera a také nakrmila ostatní naše zvířata.

Holka o mě měla velký strach a neustále mě chodila kontrolovat do ložnice. Já každou chvilku lítala do koupelny a čas trávila u záchodové mísy. Stále jsem nemohla nic vyzvracet. Bolesti sílily a nohy vypovídaly službu. A v tom se stalo, co bych nikomu nepřála. Začala jsem zvracet blankytně modrou vodu, jak nebe v létě. Vytřeštila jsem oči a ještě více se rozklepala. Dcera ihned přiběhla a já ji řekla, co se stalo.

Začala surfovat po internetu a nemohla nic najít. Pak na anglických stránkách zjistila, že mám pravděpodobně silnou otravu pesticidy. Ihned volala lékaři, co má dělat. Byla doma jen se mnou a večer měla odjíždět na dovolenou. Doktor ji doporučil, ať okamžitě zavolá záchranku, nebo že přijede k nám domů sám.

Dcera mě zná a ví, jak bych na toto reagovala. K lékařům většinou chodím až za minutu dvanáct. Dala mi čas na rozmyšlenou. Seděla na posteli, koukala na mě. Pozorováním zjistila, že křeče, zimnice a ostatní příznaky chodí na mě ve vlnách. Po odeznění mi bylo vždy lépe a tak jsem to riskla. Dnes už vím, že jsem to dělat neměla. I když to mám k lékaři necelý kilometr, nasedla jsem do auta a duchapřítomně se odvezla k lékaři.  Dcera seděla vedle mě a stále na mě mluvila, že to zvládnu a dodávala jistotu. Bylo dopoledne a v tu dobu není moc velký provoz. Kdybych žila ve městě, tak bych do auta vůbec nesedla, to vím jistě.

Zaparkuji před ordinací a dcera mě odvádí k lékaři. Ztěžka usedám v čekárně na židli jak pytel uhlí. Zaklepe a už jsem odváděna jak vězeň. Doktor se sestřičkou mě vezmou pod paždí do ordinace a začíná jedno vyšetření za druhým. Měření tlaku, odběr krve, okysličení krve, kontrola břicha, vidění a další.

Doktor mi klade otázky a zajímá se i o modré zvracení. Rozhlédnu se a říkám, že mělo barvu jak letní obloha bez mráčků.  Lékař se podíval z okna, kde je právě zataženo a potom na mě. Ihned si pomyslím, že si určitě myslí, že pěkně kecám.  Rozhlédnu se, a uvidím modré šanony ve skříni. Své zvracení k nim přirovnám. Připadám si trochu jak blázen a nevím, zda mi věří. Na druhou stranu kdybych toto od někoho slyšela já, tak mu ani za mák nevěřím.

Klepu se jak osika, je mi zle a uléhám na vyšetřovací lůžko. Sestřička mi podává nějaký prášek a kelímek s vodou. Avšak žaludek léky dlouho neudrží a modrá barva se jde představit. Doktor nemešká a vytáčí záchranku. Stihnu ho na poslední chvilku zarazit s tím, že po vyzvracení se mi již udělá lépe. „Dobře, počkáme“. Říká doktor a opět mi měří tlak a vše ostatní. Tlak se zlepšil a začínám i vtipkovat. Ptám se sestřičky, zda mám také modrou krev, když mám modré zvratky? Ukazuje mi, že mám krev červenou a nejsem tedy královské krve. „Tak to vidíte“. Řeknu a vztyčím palec nahoru. Sestřička se poprvé začíná usmívat a vidí, že se můj stav zlepšuje.

Zhruba za půl hodiny je mi ještě o trošku lépe a doktor, i když nerad (raději by mě viděl ve špitále) mně odváží domů svým autem. Moje auto nechávám zaparkované před ordinací.  Musím slíbit, že pokud se mi stav zhorší, začnu zvracet, budu mít křeče a tak dál, tak ihned volám rychlou.  V tomto mi může věřit, když něco slíbím, tak to i dodržím. Odpoledne mně ještě zkontroloval a dnes je mi zase o ždibec lépe.

Jíst mi vůbec nechutná, ale to přijde a zase bude dobře. Musím tělu dát čas, aby se dokázalo vypořádat s tím sajrajtem, který se mi do něj dostal. To v takové Americe by se už soudili o miliony. Já nepolezu do popelnice přehrabovat odpadky, abych našla list salátu. Tento supermarket, kde jsem si zeleninu koupila, měl již dříve problémy z pesticidy. V té době stáhl zboží z prodeje. Jako bychom neměli dost zeleniny od našich pěstitelů.

Sice jsem opět zhubla, ale to zase doženu. Vždy si říkám, že pokud zhubne hubený člověk, je to, jako by odešel. Silnější lidé mají v tomto velkou výhodu a pár kilo dolů je jim ku prospěchu. Mají z čeho brát, já ne.  Závěrem mohu napsat, že modrá není vždy dobrá, jak se zpívá v jedné písničce.

 

 

Autor: Jana Aulehlová | čtvrtek 6.7.2017 20:38 | karma článku: 16,73 | přečteno: 1203x
  • Další články autora

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma: 17,62 | Přečteno: 344x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma: 21,61 | Přečteno: 535x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma: 11,16 | Přečteno: 272x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma: 19,49 | Přečteno: 611x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 11. díl - Další člen rodiny

Já jsem nebezpečný špion, který se bojí o svůj život. A z našeho staříka se stane na sklonku babího léta zámecký pán, kde mají potom přístup jen vyvolení.

19.1.2024 v 14:20 | Karma: 21,11 | Přečteno: 555x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 10. díl - Další člen rodiny

Plno měsíců jsem neměla na psaní na toto téma vůbec sílu. Za tu dobu se stal z našeho staříka zámecký pán, ze mne nebezpečný špion a letos je konec. A co se událo za tu dlouhou dobu? Mnoho a já se rychle vrátím do května.

15.1.2024 v 17:36 | Karma: 24,68 | Přečteno: 744x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Víte, že stromy vidí, cítí a slyší?

Přitom nemají oči, ani nos a přece mají tuto schopnost. Opět jsem žasla nad výkladem profesora a nevycházela jsem z údivu. Teď, abych chodila i slušně oblečená do přírody, když jsem viděna.

10.1.2024 v 16:05 | Karma: 10,41 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Víte, že stromy slyší zvuk a hudbu prostřednictvím kořenů?

Já osobně jsem to vůbec netušila a až studiem na univerzitě jsem zjistila, že stromy jsou velkou symfonií neustálého života.

9.1.2024 v 15:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 218x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 9. díl - Další člen rodiny

Dnes syn dostává pod dveře svého pokoje dopisy, které jsou psány na papíře z bločku. Jsou od staříka, který mu píše pořád jednu větu v různém slovním složení, že inteligent si má informace ověřovat.

19.5.2023 v 12:59 | Karma: 20,56 | Přečteno: 577x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 8. díl - Další člen rodiny

Po tři čtvrtě roce přišlo na rodinu psychické vypětí, stres, únava z celodenní péče i můj pláč během dne. Vše se začalo hroutit jak hradba z písku, až jednoho dne jsem se začala bát o svůj život.

18.5.2023 v 9:28 | Karma: 25,35 | Přečteno: 763x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Prosím pomoz mi, tvá žába

Jaro vnímám už pár let jako jeden velký masakr při migraci žab. Přitom jsou chráněné, užitečné, pro někoho krásné a žabí koncert za soumraku je balzámem na duši.

13.3.2023 v 16:13 | Karma: 15,35 | Přečteno: 280x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 7. díl - Další člen rodiny

Večer jsem dostala tak vynadáno, že jsem mu vrátila jeho sírový zásyp a rázně jsem odešla. Ať si ho klidně sype na ten svůj pytlík, já už na to nemám nervy. Už víc jak třetí měsíc je mám někde odložený v kýblu.

31.1.2023 v 17:17 | Karma: 22,65 | Přečteno: 788x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Pozor na tyto venkovní krásky

Jarní krásky našich zahrad, zahrádek, okenních truhlíků nejsou tak nevinné jak vypadají. Některé z nich jsou velmi jedovaté, a pokud by je vaše dítě snědlo, nebo váš pes, tak jim mohou způsobit i velkou otravu.

24.1.2023 v 16:58 | Karma: 9,79 | Přečteno: 253x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Smažené jehnědy

Jehnědy jsou jedny z prvních léčivých rostlin, které se dají konzumovat v syrovém, nebo tepelně upraveném stavu. Já je smažím a letos jsem si je byla už opět natrhat. Příště vyzkouším i kaši.

18.1.2023 v 9:10 | Karma: 15,20 | Přečteno: 419x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 6. díl - Další člen rodiny

Základem je zatloukat a zatloukat, i když má na sobě cizí bundu. Přeci ze sebe neudělá blbce, však ono to nějak dopadne. Na druhé straně chudák seniorka, která si neměla co obléci.

15.1.2023 v 16:45 | Karma: 21,85 | Přečteno: 603x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 5. díl - Další člen rodiny

„Já snad někomu zaplatím, neboť toho už mám dost!“ „Pane Bože,“ pomyslím si, „ on ho chce snad nechat zabít? Chce si snad někoho najmout?“ Ihned se ho ptám, co tím myslel. Nakonec jsem zjistila, že by se nejednalo o žádnou vraždu.

9.11.2022 v 13:59 | Karma: 22,56 | Přečteno: 690x | Diskuse| Ostatní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 4.díl - Další člen rodiny

„Převlíkat se nebudu, není potřeba. A mýt se už taky nikdy nebudu, stačí jednou za tři týdny! Trápíte mě chladem, netopíte!“ No výborně, pomyslím si, když slyším tolik nedostatků. Asi jsem tyran.

1.11.2022 v 16:19 | Karma: 24,42 | Přečteno: 780x | Diskuse| Ostatní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 3.díl - Další člen rodiny

Vylézt mlynářské schody jak šuhaj, jásat u okna, smát se, tak to může jen akrobat v tomto věku. No, možná ještě skalní koza by to dala, avšak ne v tak pokročilém věku.

26.10.2022 v 16:50 | Karma: 22,16 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 2.díl - Další člen rodiny

„ Sláva tomu, kdo vynalezl gumové rukavice!“ Dnes bude velké koupání s vnadnou pečovatelkou po tom včerejším masakru. „Tak pane profesore, pokud budete spolupracovat, tak příště budu v plavkách.“

23.10.2022 v 19:50 | Karma: 24,64 | Přečteno: 910x | Diskuse| Ostatní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 1.díl - Další člen rodiny

Byl nepozván, přináší starosti, problémy, hodinový pláč, občas i beznadějný smích. Jindy štěstí z rozzářených stařečkových očí.

22.10.2022 v 15:30 | Karma: 27,03 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 147
  • Celková karma 17,47
  • Průměrná čtenost 955x
Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky