Zdají se psům i ošklivé sny?

8. 01. 2017 19:15:16
Spal klidně vedle mě na pohovce. Najednou do mě zprudka kopnul, vyskočil a chtěl se zahryznout do mého chodidla. Vykřikla jsem...

„Kurňa, co to děláš?“ Nestisknul, nezakousl se do mě na plno. Nechápavě se na mě podíval. Vypadalo to, jako by se sám sobě divil, co to vlastně udělal. Proč má ve své mohutné tlamě moje chodidlo. Pustil ho pomalu, aby mi snad neublížil. Opět si lehl vedle mě. Provinile se na mě díval, jako by se chtěl omluvit. Bylo mu líto, co mi mohl udělat.

Nenadávala jsem mu. Chápala jsem vše, ani mi nemusel nic vysvětlovat. Měl jen hodně ošklivý sen. Možná ho ve snu někdo napadl, chtěl se jen bránit. Nebo naopak napadl někdo mě, a on mě chtěl ochránit před nepřítelem. Nikdo neví, co se mu v ten moment honilo ve spánku v hlavě. Jedno je ale jisté, nebyl to vůbec pěkný sen. Taková jeho reakce mohla klidně skončit katastrofou.

O psím spánku je sepsáno plno studií. Zda se psům zdají sny jako nám lidem. Sama mohu za sebe potvrdit, že zdají. Sny mívají opravdu živé. Psi mívají potřebu si během dne několikrát zdřímnout. Jedná se o lehký spánek, kdy monitorují své okolí. Jsou ve střehu, sluchem vnímají každý šelest v bytě. Občas i otočí ucho, aby lépe odhalili, co se v bytě vlastně děje.

Další fází je hluboký spánek. Z tohoto spánku je probudí jen opravdu silné zvuky. Tento spánek je dlouhý asi dvacet procent z celkové délky spánku za celý den. Psi v této fázi ze spaní kňučí, vrčí, štěkají. Pohybují očními víčky i pysky. Škubou ze spánku nohama, kopou a občas to vypadá, jako by někoho pronásledovali. Nikdy na spícího psa nesahejte. Nemůžete přeci vědět, co se mu v danou chvíli honí myslí. Mohl by se ze spánku leknout a ošklivě vás poranit.

Nechápu v tomto vůbec rodiče malých dětí. Na sociálních sítích je plno fotek, kterak malé miminko spí se psem. Možná budou mít oba v dospělosti spolu krásný vztah. Budou kamarádi na život a na smrt. Rodiče ale vůbec nenapadne, jaké riziko jejich dítěti může hrozit. Fotka vypadá určitě kouzelně, když oba spí v objetí. Nejedno srdíčko zaplesá nad tou krásou. Myslím, že by se každý měl nad svým jednáním hlouběji zamyslet.

Dnes jsem psa i já totiž na malou chvilku k sobě pustila, neboť jsem měla silnou migrénu. A taková canisterapie dělá dost často zázraky. Ale geny jsou geny, pes bude vždy zvířetem. Barzoj byl původně vyšlechtěn na lov vlků. Toto jsem za svůj život viděla úplně poprvé, kdy pes z hlubokého spánku takto vystartoval.

Plno majitelů tvrdí, že jejich pes by nikdy jejich dítěti nedokázal ublížit. Přece jejich psí miláček je ten nejhodnější na světě. Čím je větší pes, tím větší jsou pak následky. Nejednou se stalo, že pes ošklivě pokousal dítě. Majitel si danou situaci nedokáže vůbec vysvětlit. Většinou to odůvodní tím, že psu přeskočilo. Pak je pes ve většině případů utracen a dítě zůstane postižené na celý život.

Autor: Jana Aulehlová | neděle 8.1.2017 19:15 | karma článku: 18.65 | přečteno: 428x

Další články blogera

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma článku: 17.41 | Přečteno: 344 | Diskuse

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma článku: 10.83 | Přečteno: 269 | Diskuse

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 610 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 9.08 | Přečteno: 616 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.61 | Přečteno: 435 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 292 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 574 | Diskuse
Počet článků 147 Celková karma 18.09 Průměrná čtenost 954

Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...