Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chrápal, dostal nudlí a nežral

„Tak dostanu už konečně taky to jídlo?“ ptá se manžel. „Ne, ne, ne.“ zakroutí hlavou číšník a vezme mu z ruky jídelní lístek. 

Prodloužený víkend v Nesebru byl krátký na pobyt, ale za to dlouhý na zážitky. Poprvé jsem ve svém životě letěla letadlem. Připadala jsem si trochu jak negramot. Každému, komu jsem to řekla, tak ten  už xkrát letěl. V sobotu v noci nás čekal odlet z polských Katowic do Burgasu. Po odbavení vstupuji do letadla jako první z naší rodiny. Možná proto, abych se už nemohla otočit a utéci. Za mnou jde syn a manžel. Hledám své sedadlo a z dálky už vidím, že právě u mého sedadla stojí letuška. Hned mě napadlo, že to bude nějaký průser. Letuška se usmívá a osobně mě přivítá a pomůže s kufrem. Pak mi oznámí, že sedím u nouzového východu a v případě nebezpečí musím otevřít dveře, aby se lidé mohli evakuovat na křídlo letadla. Podívala jsem se na ní a kývla, že všemu rozumím. Přitom jsem nerozuměla ničemu. Podala mi do ruky ještě ilustrovaný návod, jak se dveře otevírají. Držím ho a asi vypadám dost divně. Vzápětí totiž přichází syn a říká: „Mami, ty vypadáš jak smutná pastýřka, které uteklo stádo koz.“ Řeknu mu, co mi říkala letuška. „Co děláš, to je přeci jednoduché. Neboj se. Nic se nestane. Mysli si, že jedeš na koni a dívej se přitom z okénka,“ říká syn.  Mohu říct, že jsem si to opravdu říkala a také mi to hodně pomohlo.

Po přistání a odbavení jdeme hledat taxík, který by nás mohl odvézt do apartmánu. Taxikáře se zeptáme, zda nás odveze. Milý taxikář se na nás podívá a říká: „No tam já nepojedu.“ Koukáme všichni na sebe, co to má jako znamenat. Taxikář vidí náš údiv. Rozhlédne se a zamává na kolegu. Ten byl už ochotnější. Ihned nám naložil zavazadla a už se jelo. Ulici našel celkem dobře, ale dům hledal o něco déle. Nakonec se i toto zvládlo.

Majitelka apartmánu byla velmi milá paní z Ukrajiny. Apartmán byl hodně velký. Syn měl jednu ložnici a my s manželem druhou. Uprostřed naší postele ležela dlouhá nudle na plavání. Používá se běžně k výuce plavání. Vůbec jsem nechápala, proč leží v naší posteli. Přitom místa, kde by jinde mohla ležet, bylo plno. Tak proč leží právě zde?

V noci jsem vše pochopila, sotva začal manžel chrápat. Nepomáhalo totiž žádné mlaskání, domlouvání, aby přestal. V tom jsem rukou zavadila o nudli na plavání. Ze zoufalství jsem jí uchopila a praštila manžela. Ihned byl klid, aniž se probudil. Po chvilce jsem ji použila ještě jednou a nahlas povídám: „Ty Bulhaři to mají pěkně zmáklý,“ a začala jsem se sama sobě smát. V tom se probudil manžel. Říkám mu, co se stalo. Nakonec jsme se v noci smáli oba jak pod vlivem alkoholu.

Druhý den jsme se šli jako první vykoupat a pak na pozdní oběd do restaurace. Moc lidí zde nebylo a tak jsme doufali, že se najíme rychle. Za chvilku přišel malý zavalitý číšník. Na nohou měl boty žabky. Chodil velmi pomalu, žádný spěch a shon jako bývá u nás v restauracích. Každý jsme si objednali vždy maso a přílohu. Asi po půl hodině dostávám první jídlo já. No, jídlo. Vlastně jsem dostala jen přílohu. Chvilku čekáme na objednaný zbytek jídel. Vidíme, že číšník po nějaké době opravdu přichází, avšak ne k našemu stolu. Obsluhuje jiný stůl. Máváme na něj, ale marně.  Už máme všichni velký hlad a začínáme tedy jíst moji vychladlou přílohu. Za další půl hodinu dostává jídlo syn. Samotné kuřecí maso, ale už ne přílohu. I já dostávám svoji druhou půlku oběda. Manžel zatím nedostal žádné jídlo. Hlady už šilhá a je nevrlý. Také kdo by nebyl. Zamává tedy na číšníka a ptá se ho: „Tak dostanu konečně už to jídlo?“ Číšník se na něj podívá a s klidem odpoví: „Ne, ne, ne“. „Tak já jako žrát nebudu?“ ptá se rozzlobeně manžel. Číšník zavrtí hlavou a řekne rázně ne. Sebere mu z ruky jídelní lístek a odchází pryč. Já se začnu smát a říkám, že se číšníkovi asi nezdá hubený a proto se rozhodl, že nic nedostane. Manžel praští do stolu a se slovy, že tady mají pěkný bordel, chce odejít pryč. Říkám mu počkej, už někdo jde. A opravdu. Přichází k nám svalnatý chlapík a hned spustí lámanou angličtinou na manžela. „Ty chceš jíst? A co bys chtěl?“ Manžel trochu s obavou zopakuje svoji objednávku. „No tak jo,“ řekne chlapík a odchází. Za pár minut dostává i manžel jídlo, sice studené, ale co naplat. Při placení se číšník omlouvá a manžel nakonec dostal své jídlo gratis na usmířenou. „Tak tady nás už nikdo neuvidí,“ odpoví manžel a rázně odcházíme.

Druhý den jsme šli do jiné restaurace. Byla přímo na pláži. Číšník nás s úsměvem usadil a za chvilku jsme už jedli. Hrála zde živá hudba, úžasná atmosféra. Při roznášení jídel číšník tančil mezi stoly, vyráběl kolemjdoucím z papírových ubrousků růže. Práce ho bavila, byl plný pozitivní energie, která z něj sálala do všech stran. Kdybych se tolik nestyděla, hned bych šla tančit s ním a dovolenou si užila ve všech směrech.  

Autor: Jana Aulehlová | čtvrtek 18.8.2016 21:13 | karma článku: 19,75 | přečteno: 1019x
  • Další články autora

Jana Aulehlová

Mejšle, avšak u nás jen bandory

To byla panečku chůze. Nabalené bláto ze dvorku a našlapané slepičince mi cestou domů vždy odpadávaly. Babička to pokaždé nerada viděla.

16.2.2024 v 17:58 | Karma: 17,62 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 13. díl - Další člen rodiny

Hrob se stal předmětem dědického řízení, jakož i starý budík, sluchátka do uší, seniorský mobil a nefunkční holicí strojek.

6.2.2024 v 20:50 | Karma: 21,61 | Přečteno: 538x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Značkování lidí i patníků

Některý pes čůrá úmyslně po lidech a jiný klidně po všem ve svém dosahu. Je mu jedno koho ocejchuje, hlavní je, že to udělal a hotovo.

28.1.2024 v 18:23 | Karma: 11,16 | Přečteno: 275x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 12. díl - Další člen rodiny

Milenka se na staříka prakticky vykašlala, neboť z něj už nic nemá. Žádné peníze, nákupy, ani popíjení vínka, natož braní věcí z jeho bytu. To my ho máme stejně rádi i po tom všem co nám udělal, neboť jsme rodina.

24.1.2024 v 11:15 | Karma: 19,49 | Přečteno: 612x | Diskuse| Osobní

Jana Aulehlová

Alzheimer – 11. díl - Další člen rodiny

Já jsem nebezpečný špion, který se bojí o svůj život. A z našeho staříka se stane na sklonku babího léta zámecký pán, kde mají potom přístup jen vyvolení.

19.1.2024 v 14:20 | Karma: 21,11 | Přečteno: 557x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 147
  • Celková karma 16,80
  • Průměrná čtenost 955x
Cesta ke šťastnému životu vede přes vědomé prožívání. Stačí se dívat okolo, užívat si příjemné aktivity a ty špatné chvilky je nutné filtrovat ven. Jsem už babičkou, studuji na universitě, věnuji se své práci, také bylinkařím, píši do časopisů...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky